Spotify-utmanaren Tidal har haft det kämpigt sedan starten. Förutom att Tidals app rasat på nedladdningslistorna (inte ens bland de 700 populäraste till Iphone), så har kändisarna bakom tjänsten hånats i en satirisk video där de anklagas för att vara giriga.
Nu går Jay Z till motangrepp mot den dåliga PR-stormen i media – och största konkurrenten Spotify. Under söndagen Twittrade han ut inte mindre än 15 inlägg i ett sorts försvarstal för Tidal.
Tidal is doing just fine. We have over 770,000 subs. We have been in business less than one month. #TidalFacts
— Mr. Carter (@S_C_) April 26, 2015
Med "Tidal går bra. Vi har över 770 000 prenumeranter", inleder Jay Z sitt Twittrande.
The iTunes Store wasn't built in a day. It took Spotify 9 years to be successful…
— Mr. Carter (@S_C_) April 26, 2015
Han fortsätter med att rikta en känga mot Itunes och Spotify som haft mer tid på sig att lyckas.
We are here for the long haul. Please give us a chance to grow & get better. #TidalFacts
— Mr. Carter (@S_C_) April 26, 2015
Sedan en vädjan om att vi ska ge tjänsten en chans.
There are many big companies that are spending millions on a smear campaign. We are not anti-anyone, we are pro-artist & fan. #TidalFacts
— Mr. Carter (@S_C_) April 26, 2015
Jay Z fortsätter sedan med att anklaga andra tjänster (vågar vi gissa att han syftar på Spotify?) för att smutskasta Tidal i media.
Rich getting richer? Equity values... YouTube $390 billion. Apple $760 billion. Spotify $8 billion. Tidal $60 million. #TidalFacts
— Mr. Carter (@S_C_) April 26, 2015
Nästa tweet ser ut att vara ett svar på den video som sprids som en löpeld på internet. I videon görs Jay Z och de andra kändisarna till åtlöje för att vara för giriga, i och med att de tidigare sagt att Spotify och andra musiktjänster betalar för lite till artisterna. Jay Z själv är värd 500 miljoner. Dollar...
Läs hela Jay Z:s Twitter-storm här.
Nästa:
Här hånas kändisarna bakom Spotify-utmanaren Tidal
Du har väl lajkat Lajka på Facebook? Missa inga snackisar!